Sidor

måndag 10 mars 2008

Registrerat CV

Sommaren närmar sig, och eftersom jag inte längre vill jobba som personlig assistent måste jag söka jobb på annat håll.

Och därför har jag registrerat mitt CV på Lernia.se, Manpower.se och Bemanningspoolen.se, enligt rekommendation från min morbror som jobbar på Lernia i Gislaved.

Jag söker jobb inom industri och kontor som inte kräver någon direkt utbildning, för det är pengar jag vill tjäna. Pengar så jag klarar mig under min sista termin vid Göteborgs Universitet, och dessutom har möjlighet att få ett jobb i januari 2009, när jag inte har studier och studiebidrag att leva på. Att få jobb som lärare behöver inte vara så enkelt på vårterminen, och det kan bli svårt till hösten också.

Idag är det annars en jobbig dag, känner jag. Huvudet har gjort ont sen några dagar tillbaka. I helgen har jag mest mått dåligt, varit trött och deprimerad och inte orkat någonting. Idag hoppas jag att jag orkar mer. Har registerat CV hela morgonen, och i eftermiddag ska jag simma.

Jag måste läsa lite inför Elevsvenskan imorgon, och jag måste börja göra min enkät på allvar. Frågorna och meningarna är klara. Nu ska ett worddokument färdigställas, och det ska vara klart till påsk, gärna tidigare. Jag måste också fortsätta ligga på lärare vid Humanisten och Artisten för att få tillräckligt många informanter. Jag har en vecka till på mig att skaffa dem, att få dem att svara ja.

Så jag har en hel del att göra, och huvudvärken och tröttheten tycks inte släppa. Inte kul att arbeta under sådana förutsättningar men vad gör man?

Ciao.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)