Sidor

lördag 8 mars 2008

Förlorarna enligt svenska folket

Varför står man ut med svenska folkets röstning år efter år?

Svenska folket har röstat... ut favoriterna! Den klart bästa låten åkte ut. Mot Nordman! Okej, visst, jag gillar inte heller Carola så mycket - men att rösta på Nordman istället för J&H!? Föredrar svenska folket Nordman framför Carola - ja, då går jag över på Carolas sida.

För så här tror jag att det förhåller sig: media har lyckats smutskasta Carola så till den grad att svenska folket inte vill ha med henne att göra. Vissa kanske t.o.m. hatar Carola. Enligt svenska folket har Carola valt vägar som är för kontroversiella för att de ska accepteras av samhället.

"Men, Bert Karlsson är ju inte världens trevligaste person, men han är folkkär i alla fall", sa min underbara flickvän. Jo, men Bert Karlsson har aldrig utgett sig för att vara något annat än den han är. Carola har försökt visa sig bättre än alla andra, med de val hon valt, men pga de val hon gjort har hon gått emot sig själv och svenska folket. Hon får aldrig den folkstatus hon haft. Hon är inte längre en av oss. Säger svenska folket, och kan inte ens rösta på Andreas Johnsson. Förlåt, Andreas, men vi kan inte rösta på dig - för då röstar vi på Carola.

Varje gång säger jag: "jag bryr mig inte" - och ändå blir jag lika enormt besviken varje gång svenska folket röstar ut mina favoriter! Nåja, en favorit är fortfarande kvar. Eller ett par favoriter, ska jag väl säga, med tanke på att de är tvillingar! Får väl vara nöjd med det, antar jag.

Och dessutom har jag klarat av den här dagen ganska bra ändå. Jag var som sagt mycket trött idag förmiddag. Det rådde hjärndimma i skallen - jag tänkte trögt, tänkte vilse, tänkte inte alls. Alla beslut tog lång tid att ta, och därmed hände långa stunder just ingenting.

Men från eftermiddagen, när jag började diska (och titta på Rambo III & IV) började energin återvända. Efter disken gjorde jag en deg (det är jobbigt att hacka valnötskärnor, men kanske valnötskärnor ändå är något av det enklaste att hacka?), och när degen jäste lagade jag middag (en Quornwok med ris). Sen knådade jag och gjorde två limpor. De fick jäsa medan jag diskade. Sen har de fått stå inne i 45 minuter och ligger nu och svalnar på ett galler under en handduk. Jag har smakat, och det smakar mycket gott. Jag är nöjd och glad - men trött.

Ska bli skönt att snart gå i säng.

1 kommentar:

Anonym sa...

efter att ha läst ditt inlägg förstår jag nu varför jag inte tittar på delfinalerna. Man slipper få sina favoriter utröstade!

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)