Sidor

tisdag 11 mars 2008

Hemsk natt

Inatt låg jag och vred och vände på mig av smärta och kved "det är orättvist, det är orättvist".

Jag vaknade vid midnatt, 1½ timme efter att jag somnat för natten. Jag märkte det nästan direkt - huvudvärk. Svår sådan.

I mitt yrvakna tillstånd gick jag på toa, men märkte för en gångs skull att jag inte skulle kunna somna om utan tablett. Det blev en Voltaren T. 40-50 minuter senare nådde min migrän sitt klimax. Jag var jättetrött, men vred och vände mig av smärta. Jag satt ett tag vid toaletten och försökte spy. Jag hatar att spy. Det är det värsta som finns, kanske värre än blodprov i armleden.

Runt en timme, 1 ½ timme efter intagande av Voltaren T slumrade jag så in. Jag vaknade någon mer gång under natten av huvudvärken, men kunde somna om relativt snart.

Det värsta hade dock varit rädslan för att inte vakna upp någonsin igen. Tanken på att det kunde vara en stroke (jag hade haft ont i huvudet hela helgen, från och till, som feberkänsla) gjorde att jag kollade upp det på sjukvårdsrådgivningens hemsida. Jag saknade dock väsentliga symtom och lugnade mig tillslut.

Vaknade 6.45 av stereon. Huvudvärken hade jämnat ut sig något, men jag märker att jag får tillbaka den när jag sitter här. Tur då att jag inte ska sitta här så länge.

Jag har tagit en Ipren och ska åka till skolan. En två timmars lektion (workshop) med kursen Elevsvenska. Sen åker jag nog hem direkt. Jag ska även säga till läraren att jag eventuellt åker hem under lektionen, om jag inte känner att jag orkar.

Önska mig lycka till, och be för mig.

Ciao.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)