Sidor

torsdag 6 mars 2008

Ett politiskt inlägg

Nu vet jag i alla fall vem jag inte vill ska vinna presidentvalet i USA.

I GP idag stod det att George W Bush ger sitt stöd åt republikanen John McCain. Vilket är nådastöten för McCain när det gäller min åsikt, som i övrigt är ganska så intetsägande. Jag ville inte se en republikan på tronen i vilket fall som helst, men någon som Bush stöttar och påstår vara "[d]en bäste som kan tänkas" (enligt GP) kan ju inte vara rekommenderad att bli president, eller hur?

För övrigt är jag lite osäker på vem av de två demokraterna jag helst skulle vilja se som president, men det lutar åt Clinton. Dels beror det på Obamas (påstådda) oerfarenhet, samt att experter (jag hörde en expert uttala sig i SVT:s nyhetssändning häromdagen) menar att Clintons politiska program är tydligare än Obamas, dels beror det på att Clinton verkar lugnare i sin vilja att agera, vilket tyder på eftertänksamhet - något jag tror USA skulle må bra av. Obama verkar vara lite väl hetlevrad, och hetlevrade presidenter har vi haft nog av på ett bra tag.

Det var mitt politiska inlägg. Mitt första politiska inlägg i en blogg någonsin, tror jag. Historisk dag alltså.

Nu ska jag borsta tänderna och ta mina mediciner. Klockan nio ska jag vara på Donnergymnasiet och auskultera på en GeMu-lektion (Gehörs- och Musikteori). På vägen hem ska jag handla, och jag hoppas att det inte blir som förra gången när jag cyklade hem: botten på kassen gick ur och jag körde över Bregotten och Creme fraichen. Den senare blev helt krossad och spred sitt innehåll över marken och ett par varor. Det var inte särskilt kul då, men lite roligt att tänka på i efterhand. Bara för att det var så absurt.

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

halloj, japp jag pluggar psykologi B i jkpg. Men inte ett program utan fristående kurser. Kul du hitta till mig du är välkommen åter... kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)