Sidor

tisdag 1 april 2008

Stressigt och jobbigt

Det har varit en tuff morgon, och ett kort inlägg innan jag måste fortsätta.

Jag är lite orolig inför fortsättningen.

Under morgonen har jag mejlat och strulat med scanner (den scannar lite som den tycker, den jäkla scannern/datorn), tills jag insåg att jag var tvungen att kopiera allt jag hade att läsa i en och samma bok. Det tog mycket på den svarta patronen och många papper gick åt. Bara för en dum hemtenta i elevsvenska!

Och den hemtentan stressar mig mycket. Usch! Jag klarar inte av pluggstress! Särskilt inte när det känns som att kraven på studenterna är mycket höga. Men jag försöker tänka att jag ska göra detta för min egen del och skita i lärarna. De kan inte kugga mig, även om jag lämnar in försent. Jag kan få komplettering, men de kan inte underkänna mig så länge jag gör vad jag ska.

I eftermiddag ska jag åka in en runda till skolan och gå på mitterminsmöte (ja, det heter så), ett möte om specialarbetena, där studenterna ska presentera hur långt de kommit. Ganska onödigt, känner jag, men jag måste ändå in till skolan och lämna tillbaka en bok och lämna påminnelser till lärare som inte bekräftat att de tagit emot min enkät än. Och jag mötte förståelse när jag ringde i förmiddags och frågade om det var okej att strunta i det, så jag har blivit lovad att få berätta först och sedan få gå.

Jag har inget behov av att lyssna på mina kurskamrater om vart de är och hur långt de kommit. Risken finns bara att jag blir stressad, om många har kommit långt. Jag riskerar dessutom att bli mycket trött och inte orka plugga ikväll. Jag måste det, nämligen. För imorgon ska jag till metodikkursen på eftermiddagen, samt handla, så det är bara på förmiddagen imorgon jag kommer orka plugga.

Usch, jag hatar sådana här veckor! Jag klarar inte riktigt av dem, och jag är rädd för att bryta ihop.

Men jag ska göra mitt bästa. Nu får det vara bra, jag ska värma mat och äta nu.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)