Sidor

fredag 4 april 2008

Gårdagen

Citat ur GP och blogg om gårdagen får inleda den här dagen.

Snacka om att uppfylla fördomar (ur GP 4/4, endast pappersupplagan):

Julbordet slutade med smäll på näsan
Göteborg: Efter julbordet för NCC:s anställda satt ett par arbetskamrater och pratade om hur det är att vara fotbollshulligan. Den ene hade egen erfarenhet av det. Han kände sig provocerad och gav kamraten en smäll på näsan. Nu åtalas den före detta huliganen för misshandel.

För övrigt anser jag att GP borde anställa korrekturläsare.

Vidare tänker jag plugga så gott jag kan i dag. Jag mår bättre än vad jag gjorde igår, som var hemsk (tapetklister i hjärnan, vilket spreds sig genom hela kroppen).

Jag orkade ändå följande:
  1. Hämta cykeln (betalade 1190 kronor för en rejäl besiktning - nu håller den 60-80 mil till)
  2. Handla
  3. Skriva färdigt en uppgift till hemtentan. Bara tre kvar.
Cykeln köpte jag 1998 efter att min förra cykel blivit stulen. Jag minns den dagen. Jag kom till skolan och var arg för att sadeln på min blå cykeln lossnade hela tiden. Jag skruvade fast den och gick in i skolan - men glömde i mitt upprörda tillstånd att låsa cykeln (troligtvis). När jag kom ut två timmar senare var cykeln borta.

Jag fick ut en del på självförsäkringen och kunde köpa en tio gånger bättre cykel för mindre än halva priset. Jag har för mig att jag bara behövde betala 1.000 kronor (cirka) i mellanskillnad.

Tio år och bara en rejäl besiktning. Har fått byta gummi i däcken, dock inte hela bakdäcket, någonsin. Att byta bakdäck skulle kosta 2.000 kronor i dag. Det beror på att mitt bakdäck har växelhjulen inuti navet. Ett sådant däck skyddar växlarna bättre, men är mycket dyrare än där växlarna sitter utanför. Men så håller det i tio år också (om det inte kommer in fukt, vill säga).

Nåja, som sagt, dags att plugga.

P.S. Jag har hittat din blogg, Marlene. Ska länka den. D.S.

P.S. 2. Jag har perioder då jag är mycket trött och har mycket att göra. Under dessa perioder orkar jag inte läsa några bloggar. Å andra sidan har jag perioder då jag läser och kommenterar väldigt mycket. Hoppas ingen känner att jag överger er. D.S.

* * *

18
om jag var hyfsat ärlig och om jag var oärlig:

39

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)