Sidor

måndag 14 april 2008

Hemma i Göteborg

Det var helgen i Kalmar, det. En behaglig resa till Göteborg och en känsla av att vara produktiv gör att det är helt okej. Men jag saknar förstås Emelie.

J
ag har ätit gott och haft det mycket trevligt tillsammans med Emelie, Ida och Jonathan (de två sistnämnda Emelies kombo med pojkvän. Särskilt lördagen var trevlig.

Vi åt gemensam brunch vid halv elva och en timme framåt. Jag och Emelie diskade medan Ida och Jonathan var ute och promenerade, och sedan var jag och Emelie ute och promenerade medan Ida och Jonathan lagade mat. De gjorde lax och pasta, med massor av läckra tillbehör. Till efterätt bjöd Ida på en kladdkaka med nedstuckna och smultna bitar av Marabou apelsincrisp-mjölkchoklad. Suveränt gott!

På kvällen spelade vi ett spel där man, med hjälp av spelkort, odlade, sålde, bytte och gav bort bönor. Den som tjänat mest vann. Undertecknad var vinnaren. Nybörjartur, är jag rädd, men spelet var väldigt kul. Skall spelas igen, någon gång!

Resan hem i dag var ju trist förstås - att åka ifrån Emelie är aldrig roligt. Längtar till den dagen vi flyttar ihop. Men jag fick lite saker gjorda - försökte sätta ihop en poängplan för ett estetiskt program, inriktning musik. Det är inte det allra lättaste, ska jag tala om.

Ikväll har jag gått igenom alla GP jag missat, samt alla mejl. Nu bloggar jag, och sedan ska jag gå igenom ett antal saker till som jag bestämt mig för att kolla upp.

Intressant bloggkommentar jag fick efter Marlenes till mitt inlägg "Är jag en boknörd?" Någon som har en aning om varför folk skriver sådana inlägg? David? Du brukar ha koll :)

Ta hand om er.

2 kommentarer:

David Svensson sa...

Kommentaren är gjord av en spamrobot för att öka antalet länkar till en viss sida, eller helt enkelt för att få folk att klicka sig dit. Skräp alltså. Ofta använder de någon positiv kommentar för att bloggaren ska tycka att det är trevligt med sådana inlägg.

Christian Andersson sa...

Tack, David, för mig och för de som läser bloggen och som också, liksom jag, lär sig något nytt och viktigt.

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)