Sidor

måndag 28 april 2008

Sista kvällen i Kalmar

Måndag kväll. I Kalmar. Solen skiner, gräset under fönstret är nyklippt och luften som kommer in genom det öppna fönstret är därför friskt doftande.

Överhuvudtaget är luften i Kalmar mycket friskare än i Göteborg, särskilt där Emelie bor. Hon har haft tur ändå. Hennes rum är ett av de bäst belägna rummen i hela området. Det vetter mot landsvägen, och hon har inga grannar förutom de vid sidan om, till skillnad från hennes kombo, som har grannfönster mitt över, på bara några meters avstånd.

Här har jag bott i nästan en vecka. Jag har fått mycket gjort på mitt examensarbete, men jag har mycket kvar. Ikväll gjorde jag färdigt uppgifterna till metodikkursen. För tillfället har jag bara examensarbetet att bekymra mig om. Egentligen borde jag sitta med slagverksnoterna som jag måste renskriva, men de har jag deadline till höstterminen på mig.

Det är ljuvligt att vara här och umgås med, inte bara en, utan två härliga tjejer, varav en är min flickvän. Emelie och Ida (som bidragit till det nya ordet blunka - se "menyn" här till vänster) är underbara, båda två, och jag längtar dessutom efter att få träffa Idas Jonathan igen. Nyårsafton 07-08 var en av de trevligaste jag haft på länge. Den tillbringade jag nämligen tillsammans med dessa tre ovan nämnda raringar.

Nu måste jag hjälpa älsklingen med omeletten vi ska äta ikväll. Jag hör av mig snart igen. Tack för att ni väntar!

1 kommentar:

Mia sa...

Vad härligt det låter! Hoppas du grejat uppsatsen nu iaf!
Du måste hälsa till Emelie från mig, om hon kommer ihåg vem jag är vill säga..:)

Kram Mia

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)