Sidor

söndag 18 november 2007

Om vikten och nästa vecka

Har varit i Lund under helgen och träffat Karin och Emelie. En härlig helg, skönt att vara tillsammans med två av de människor jag älskar mest i hela världen.

Men jag har ätit lite mycket i helgen. Det kunde ha varit mycket värre, det ska jag ha credit för att jag lyckats undvika. Men det har blivit mycket, så om jag gått ner eller upp är inte lätt att förutspå.

Men förra veckan lyckades jag nå mitt första delmål. Jag började på 85kg, och vart femte kilo försvunnet en måndag (första dagen på en ny vecka) ger jag mig själv ett delmål. Jag har dessutom två slutmål. Det ser ut som följer:

Delmål:
  1. 80kg> = Inköp: Joggingskor.
  2. 75kg> = Kurs (helg-): Hembruksmassage.
Slutmål:
  1. 70kg = Inköp: Kläder.
  2. 6 månader 70kg (+-1kg) = Kurs: Matlagning.
Alltså är det första delmålet nått! Och joggingskor inköptes förra måndagen. De testades redan dagen därpå, och har sedan dess använts två gånger till. Än så länge har jag bara sprungit i tio minuter. Jag planerar att förlänga rundan redan nästa vecka.

Ikväll ska jag göra ny meny och handlarlista. Jag är ganska trött och vill helst inte göra någonting, men får försöka skärpa mig lite grann. Det är ju inte så mycket.

Ny vecka med start imorgon. Nya tag.
  • Måndag: Två lektioner (10-12 & 13-15). Handla.
  • Tisdag: Tvätt 7-10. Ska till Pedagogen 13-15och berätta i tio minuter om utlandsVFU. I övrigt plugga.
  • Onsdag: Två lektioner (10-12 & 13-15). Äta ute med klasskompisar och avslutande teater (Harold Pinter) kl19.
  • Torsdag: Lektionsfritt. Hemstudier.
  • Fredag: Lektion 10-12.
Jag funderar på att åka till Gislaved i helgen. Pappa var här med en bärbar dator som han hade tänkt att lämna kvar här, men den strulade då. Lillebror har fixat den, så det vore kul att passa på att träffa lite folk när jag hämtar den.

Förresten har jag skaffat mig en kalligrafibok och en filtpenna. Ska lära mig att skriva snyggt för hand. Så småningom kanske det kommer lite exempel här, men då får ni hänga på - det lär dröja ett tag.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)