Sidor

lördag 10 november 2007

Datorn skall omformateras!

Dags att omformatera datorn. Jag är så jäkla nervös! Tänk om jag glömt något viktigt i datorn! Tänk om något går fel, och jag inte har någon dator längre, förrän någon kan komma hit och fixa den? Det är hemskt att säga det, men man är väldigt beroende av datorn när man lever i det svenska samhället 2007.

Men i datorn, och i min externa hårddisk, har jag en mängd affektionsfiler, t.ex. bilder och texter som inte finns någon annanstans, och som bär med sig minnen och känslor, tankar och annat som kan gå förlorat om inte de finns kvar att vittna om det. Ju fler minnen jag har av känslor, tankar och händelser, desto rikare känner jag att jag är på erfarenheter. Minns man inte sitt förflutna är det en stor risk att man upprepar det.

Kanske jag bara nojar mig. Hela livet borde ju inte vändas upp och ner för att en installation inte fungerar som den ska eller för att filer jag inte minns att jag hade försvinner för alltid. Men är man ovan och aldrig har gjort en omformatering på detta viset förut, då är man orolig. Förlåt att jag använder ordet "man" så respektlöst - men å andra sidan kan man nog säga att de flesta i min situation är nojiga, vare sig man är kvinna eller man.

Det är på sätt och vis ingen idé att önska mig lycka till i det här skedet. För om jag gör omformateringen efter det här, kan jag inte läsa era lyckönskningar förrän jag har ominstallerat allt och är klar, så jag kan gå ut på internet igen. Om det inte fungerar är de skickade lyckönskningarna något felriktade. Om det fungerar är det ändå försent för dem.

Men ni kan hålla tummarna för mig. Det ska jag göra!

Here goes...

1 kommentar:

David Svensson sa...

Dags att börja fundera på backup, kanske?

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)