Sidor

tisdag 13 november 2007

Datorstrul och första snön

Datorn är omformaterad. Så långt gick det bra. Men historien är inte slut än.

När jag hade installerat Windows XP första gången, hittade datorn inte varken grafik- eller ljudkort, så jag fick göra om alltihop igen. Snabbformatering, och installera om Windows. Okej. Det tog bara väldigt lång tid att ladda hem SP2. 50kb/sek. Herregud! Fortfarande inte säker på om det var min dator eller Comhem som strulade.

Nå, dag två, söndag, började jag installera en massa saker. Antivirus, Office2007 osv. Ingenting fungerade första gången. Jag fick installera om och reboota åtminstone två gånger per gång! Internet fortfarande slött. Den här gången beroende på antivirusprogrammet. Nu var det nere i 3,5kb/sek!!!

Dag tre, igår, måndag, vill jag skriva ut. Då hittar inte Windows skrivaren! Eller jo, den hittar skrivaren - det står Canon MP360 osv, men den har ingen aning om vad det är för nått! Och drivrutinen jag har hittat på Canons hemsida funkar inte. Den är inte en riktig "Win32"-fil, eller nått sånt.

Jag vill inte omformatera datorn igen! Jag ägnade för helskotta hela söndagen åt att installera en massa saker! Måste jag göra om allt igen för att datorn ska hitta skrivaren, eller?

Varför kan det inte bara vara liiiiite enklare?

Från det ena till det andra. Första snön i Göteborg idag. Min digitalkamera har ingen mikrofon, men snö låter ju ändå ingenting... Det är alltså inget fel på era högtalare!


Första snön i Göteborg


En liten stund senare

Och hur går det för mig i skolan? Ta en titt i min skolblogg.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)