Sidor

tisdag 13 november 2007

Datorstrul och löpning

Datorn fungerar nästan smärtfritt. Jag ringde Canons kundsupport och frågade varför min skrivare inte fungerar, och varför drivrutinen jag laddat hem från deras hemsida inte fungerar. Under tiden jag pratade hände något med datorn jag strax skall beskriva, så jag fattade inte riktigt vad han pratade om, men det handlade om att ta bort alla drivrutiner från datorn, eftersom de kan ha kommit i konflikt med varandra. Hoppet om att det går att lösa utan att behöva omformatera datorn är därmed tänt, och bara det är lättande.

Så kommer vi till problem två, nämligen att datorn ibland får för sig att reboota, och då försöka göra det från CD/DVD eller diskett. Jag måste stänga av datorn helt för att kunna boota från hårddisken igen, det går inte bara att trycka på rebootknappen på datorn.

Annars funkar datorn faktiskt helt okej.

Jag var ute och sprang för första gången på allvar idag. Kändes skönt, men nästa gång ska jag ta astmasprayen innan jag sticker ut! Efter 30 sekunder andades jag genom ett sugrör och det gjorde mycket ont i bröstet, men jag sprang på i hela tio minuter! Jag är mycket nöjd, ska ni veta! Det blir nog fler tio-minutare. Många fler!

Än så länge har jag inget mål med min löpning. Jag tycker det är kul att springa, och vill känna förändringen i andning och kondition. Men det är inte omöjligt att ett lopp om ett eller två år kan genomföras. Var blir en annan fråga, eftersom jag om två år kommer flytta från Göteborg. Men det spelar mindre roll. Det går alltid att ordna.

Flytta. Det gör att jag kommer att tänka på hur det kommer bli att flytta från den här lägenheten. På ett sätt kommer det givetvis vara en lättnad, men det är inte bara för att det kommer vara skönt att få slippa lägenheten som jag inte kommer vilja åka ut till Hisingen för att titta på den igen. Jag kommer även att sakna den. Att ha en bostad med en säng i Göteborg kommer jag verkligen att sakna!

Imorgon bor jag dock kvar här, och då gäller det att ta nya tag!

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)