Sidor

lördag 6 oktober 2007

Välkommen!


VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG

Den senaste jag skapade var på Netlog.se, har jag för mig. Jag tänkte försöka börja min faktionsblogg där, men jag valde att lägga den här istället.

Vem är jag? Vad gör jag? Var kommer jag ifrån? Hur gammal är jag? Vad är min favoritmat? Är jag tillsammans med någon? Vad vill jag med mitt liv? Vad tror jag på? Varför har jag kommit hit?

Vem jag är? Ja, det är ju alltid en bra fråga, men om jag ska låta bli att gå för djupt in på saken så kan jag kort sammanfatta mig som Christian Andersson och bor i Göteborg i skrivandets stund.

Vad jag gör? Om jag ska fortsätta min korta sammanfattning så studerar jag till lärare och är klar om ett drygt år. Mina ämnen är svenska och musik. På fritiden sitter jag vid datorn, lagar mat och tränar. Jag läser en hel del också, dels för min utbildning, dels för min egen njutnings skull. Jag umgås mycket med min fästmö, via telefon för det mesta, eftersom hon bor på andra sidan Sverige, i Kalmar.

Var jag kommer ifrån? Kort sammanfattat kommer jag från Ryd, Gislaved, Småland. Jag har även bott i Växjö under två års tid, på folkhögskolan där. En mycket speciell tid i mitt liv.

Hur gammal jag är? Jag är 26 år, född 1981 i slutet av mars. Närmare bestämt den 27:e. Kort sammanfattat.

Vilken min favoritmat är? Jag gillar det mesta, får jag väl säga. Om jag kort sammanfattar: kött, fisk och fågel, potatis, ris och pasta, bröd, smör och ägg etc. Ekologiskt för samvetet och naturen, helst inte för fett för samvetete och min kropp. Undviker godis, men älskar det samtidigt.

Om jag är tillsammans med någon? Ja, om ni läst ovan någorlunda, har Du redan förstått det. Hon heter Emelie och är underbar. Kort sammanfattat.

Vad jag vill med mitt liv? Mycket, men sammanfattar jag kort vill jag bli lärare i svenska och musik på gymnasie med estetisk linje, inriktning musik. Jag vill gifta mig med min fästmö, bo med henne och få barn med henne. Jag vill inte fastna i mitt yrke, utan vidareutbilda mig när jag kan. Jag vill resa och må bra, och jag vill finnas till för andra och få dem att må bra också.

Vad jag tror på? Här följer min trosbekännelse:


Jag tror på Gud Allsmäktig,
jag tror på Kärleken.

Jag tror ock på människans förmåga att välja,
att skapa sin egen verklighet.

Jag tror ock på själens samhörighet med Gud.
Än så länge väljer jag att tro på detta.

Gud vare pris och ära!

Amen.

Fick ni ut något av det? Följ min blogg och ställ frågor i Kommentarer, så besvarar jag dem allt eftersom.

Varför jag har kommit hit? För att följa Gud vilja, leda folket och visa vägen till en bättre relation med Gud. Jag har kommit hit för att utbilda och stödja, hjälpa och skaka om. Jag har kommit hit för att leva i fred och frihet, och kämpa för de svaga. Jag har kommit hit för att älska, och jag har kommit hit för att bli älskad.

Jag har även kommit hit för att leva mitt liv med Emelie. Jag har kommit hit för att älska och ära henne och med henne bringa ytterligare liv till den här världen. Jag har kommit hit för att leva ett långt och bra liv.

Tro på mig (förutom när du läser faktionsbloggen), och på Dig själv.

Kort sammanfattat.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)