Sidor

torsdag 25 juni 2009

Solig dag

Idag har det varit en riktigt bra dag, särskilt om man jämför med hur jag mådde igår.

Solen har lyst hela dagen, men det har fläktat skönt, så det har inte varit för varmt.

Jag vaknade mer utvilad idag än på ganska länge, så jag hade motivation. Mamma och jag tog en morgonpromenad till en förfallen trädgård. Det var en trädgårdsmästare som bodde där under slutet av 1800-talet, men när deras bostadshus brann ner flyttade dem. Kvar finns stenar, utbrända trädstockar, förvildade rosenbuskar och äppelträd. I närheten fanns också en enorm ek, 600-700 år gammal.

Tänk om man skulle köpa upp marken där och starta ett stort trädgårdsprojekt. Kanske bygga en herrgård när trädgården spirar. Vilket livsprojekt! Skulle livet kunna få en större mening än så?

Det som framförallt fattas är pengar, och tid. Förstås.

Imorgon åker jag med storebror till lillebror i Tranås. Lillebror ska flytta till en ny, billigare lägenhet, och det känns roligt att få vara med på ett hörn när han gör det.

I helgen ska jag försöka få en chans att se Transformers - revenge of the fallen (Sv: De besegrades hämnd). I Gislaved, annars måste jag nog vänta tills jag får en chans att hälsa på Emelie i Borås... Jag som väntat på den här B-filmen med häftiga effekter i ett helt år!

Här ger SvD nya TF-filmen en femma:
http://www.svd.se/kulturnoje/film/artikel_3105417.svd
Läsarna har dock ingen förståelse och tycker att den ska få allt från sämsta betyg till en trea. En av kommentarerna löd: "Personligen njöt jag av Transformers 2, men ger den inte mer än 3/6 då jag aldrig någonsin vill se om den."

DN har inte recenserat den alls, och GP ger den en etta:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=257&a=502597

Så jag är väl inte direkt förväntansfull, och tycker faktiskt att det är jättetråkigt att filmerna är så ihåliga, när kultserien från 1980-talet var så stor, och när filmeffektmöjligheterna är så enorma. För oavsett innehållet i filmen är filmeffekterna enormt påkostade, och robotarna är snygga! Och det är faktiskt det som är huvudsaken, anser jag som är TF-frälst!

/ Tille

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)