Sidor

tisdag 9 juni 2009

Förkylning och Göteborgsvarv

Förkylningen kommer precis där den ska, mitt emellan två viktiga veckor.

Förra veckan var sista undervisningsveckan. Den här veckan städade vi på skolan i måndags, på onsdag har vi ett avslutande för terminen och inledande för nästa termin möte och på torsdag ska kollegorna äta gemensam middag.

Om jag inte orkar middagen gör inte så mycket, tycker inte jag. Det är lite tråkigt, men jag orkar då kanske packa desto mer, vilket vi måste göra, jag och Emelie.

Nästa vecka ska jag på kurs och därefter är det midsommar. Lite spelningar i sommar på gudstjänster runt om i Gislaveds församling samt en massa packning och annat viktigt hos min mamma i Gulleryd gör att jag inte hinner packa så mycket i Växjö. Emelie jobbar, så hon hinner inte heller så mycket. En hel del behöver vi därför packa innan vi åker härifrån i helgen.

Varför måste vi packa? Vi flyttar ju, till Sandviksvägen 36A, 1 juli. Vi har studentlägenheten till 15 augusti, så vi har ju ett tag på oss att flytta, men ändå.

Ikväll skulle jag gått på sista VV-mötet i Nybro, men jag får försöka ta mig till ett möte i Växjö istället, för jag orkar inte åka till Nybro bara för VV. Bara så ni vet - jag har fått min första guldstjärna, vilket man får för varje 3 kg man gått ner i vikt.

Jag har gått ner 86,3-83,3kg, och förhoppningsvis ligger jag under 83 nu.

Jag har ett bestämt mål nu: Göteborgsvarvet 2010. Hjälp mig med tips, råd och pepping att klara av det!

Den senaste veckan har jag varit ute och sprungit ganska mycket. Jag intervalltränar mest, runt Växjö-sjön. Ungefär den runda som är ett varv i Växjö Marathon. Jag funderade ett tag på att anmäla mig till V M, men med tanke på att det är 42km och redan i oktober tycket jag det var lite väl tidigt. Men kanske Växjö Marathon 2010? I så fall ser nästa år ut så här:

Göteborgsvarvet 22 maj. Bröllop runt 1 augusti. Växjö Marathon i oktober.

Vi får se hur det går. Viktminskningen är tillräckligt tuff, men Göteborgsvarvet är ett klart godkänt mål i mina ögon, och jag börjar faktiskt se att det är möjligt! Jag har varit ute och intervalltränat nästan 1 mil på 1½ timme. Det är, tycker jag, bra för att vara en liten och rund, otränad astmatiker!

Förresten tycker jag att kollektivtrafiken i Växjö är den sämsta jag någonsin varit med om!

2 kommentarer:

polly sa...

är det du som ska gifta dig? =)

MrTille sa...

Yup, det är tanken!

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)