Sidor

onsdag 24 juni 2009

Den riktiga midsommaren!

Sippar ett glas helt okej vitt vin efter en lång och varm dag. Den verkar åtminstone sluta på ett bra sätt.

Dagens minus

Idag har varit en riktigt hemskt dag. Jag har varit fruktansvärt trött och därmed väldigt deppad. Inte har det blivit bättre av att det enda jag varit motiverad att göra har varit att titta på roliga Youtube-klipp med min för tillfället favoritkomiker, Jeff Dunham och hans dockor. Se nedan på ett exempel.

Datorsittandet har gjort mig ändå mer trött och lealös. Allt blodet har stelnat i kroppen, som trott att jag i stort sett sovit precis hela dagen.

Dagens plus

Följde i alla fall med mamma till Ryd och mormor och morfar. Vi gick med deras hund, Tuffe, en runda i skogen. Jag kände det inte då, men jag tror ändå att det gjorde nytta.

På väg hem köpte vi hamburgare och åkte hem och åt det framför huset i den sjunkande solen. I väntan på att vinet skulle kallna i frysen slog vi några golfbollar på gräsmattan. Det var bara träningsbollar, så vi kunde slå så hårt vi ville utan att vara rädda för att göra sönder något. Vi tränade till exempel på att skjuta prick genom ytterdörren när vi skulle gå in.

Jag har diskat precis, så jag känner mig faktiskt lite nyttig också. Ett glas vin och en dusch, så kan jag sova gott och vara lite mer utvilad imorgon.

Gårdagens stora plus

En bra anledning finns det i alla fall till att jag (och resten av min familj med mig) är trött(a). Vi umgicks igår med min storebror och hans familj.

Vi var jag, mamma, lillebror, storebror, svägerska, brorson och brorsonens mormor.

Vi åt glass och jordgubbar (på den riktiga midsommaraftonen), promenerade med Fabian (som går med stöd av en hand, men letar ofta efter en andra hand) tills ryggen nästan gick av, åt kvällsmat tillsammans (allt än så länge utomhus i en härlig sommarsol), spelade Bohnanza (se resultat nedan) och tittade på hemmagjord barndomsfilm på mig och storebror.

Och vid midnatt åkte vi hem, jag, mamma och lillebror. Dessutom satt jag uppe och komponerade till ett på natten.

Så jag fick ta lite ME-stryk idag, helt enkelt. Jag har inte tänkt på det, men jag antar att det får vara värt det.

Bohnanza-resultat

Mamma - 15
Storebror - 14
Svägerska - 13
Lillebror - 11
Jag - 9

Lite bilder

Fabian har växt och är snart 11 månader gammal!

Farmor var jätterolig att bli matad av!

Och farbror var rolig att promenera med!

Men bäst var nog ändå farmors halsband!


Slutligen lite Jeff Dunham - "the other white meat"
Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)