Sidor

fredag 12 juni 2009

Ny aktivitet på bloggen!

Idag ska jag börja med en ny aktivitet här på bloggen - Dagens Positiva och Dagens Negativa. Då kanske jag får lite mer skrivet, om så bara lite grann, och jag får en röd tråd att följa utan att behöva utesluta sådant jag vill skriva om!

Jag börjar faktiskt med Gårdagens Positiva och Gårdagens Negativa.

Gårdagens Positiva

Jag behöver inte snyta mig lika mycket idag. Faktum är att det börjar gå över, och under dagen mår jag bara bättre och bättre - men långt ifrån helt bra, förstås.

Under dagen sken dessutom solen riktigt varmt och gott - ett härligt solhål mitt i gråmolnen. Fast Emelie skulle nog vilja påstå att molnen och regnet är det mest positiva. Hon älskar de sköna dropparna som faller som stilla sommarregn mellan solstrålarna. Och jag kan, till viss del, hålla med.

Jag fick äntligen datorn att funka som den förväntas funka, med 5.1 surroundsystem (där dock en högtalare gått sönder, men den går nog att laga).

Gårdagens Negativa

Ungdomar i Nybro som åker moped, och skjutsar, utan att en enda har hjälm på huvudet. Det borde vara förbjudet i lag att vara så dum! (Och enligt Emelie är det det... ångrar i så fall att jag inte ringde 112... för deras skull.)

Datorer som krånglar är ganska irriterande också, men se ovan.

Ytterligare att bli irriterad på: a-kassa-reglerna för att få gå med i en a-kassa är krångliga och irriterande, särskilt när man får tillbaka för komplettering för andra gången i rad...

Dagens Negativa

Börjar jag med det negativa så kan det ju bara bli bättre... ("Nu kan det inte bli värre, sa Pessimisten. Jo, det kan det, sa Optimisten").

Förkylningen håller fortfarande i sig och jag är mycket trött.

Fick veta av min storebror att deras ena katt, Kattis, blev överkörd för några veckor sen. Nej, hon överlevde inte. Snyft.

Dagens Positiva

Men om man jämför med igår så är det mycket bättre. Både jag och Emelie är på mycket gott humör idag, och vi städar, lyssnar på musik och tar hand om varandra ganska bra, för en gångs skull. Det har, tyvärr, varit något av en bristvara ett litet tag.

Min bror tackade i samma telefonsamtal som ovan nämnts ja till att vara med och fira midsommar i Gulleryd nästa lördag.

Och jag fick veta att Fabian kan gå med stöd av en hand, han kan åla och han säger ett riktigt ord: "Kisse" - fast det kommer ut som "Tisse". Det hänvisade till deras numera enda katt, Randige, men nu säger Fabian "Tisse" till alla mjuka djur, inklusive gosedjuren.

Till dagens positiva hör också det positiva framtidsperspektivet som hör ihop med en bra dag.

Och regnet faller och det kan vara mysigt och spännande att vänta på det kraftiga regnet som är på väg in (och som egentligen redan är här) över Sverige.

Naturen tackar och bockar.

Hoppas Dagens Negativa och Dagens Positiva är till belåtenhet för min tappra skara läsare. Tanken är att jag ska öva mig i att tänka positivt, och jag hoppas i längden att det kan smitta av sig!

Puss / Tille

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)