Sidor

måndag 22 juni 2009

Kändisar, kändisar, överallt kändisar!

Efter kurs och midsommar är det dags att börja uppdatera bloggen igen, med mestadels trevliga nyheter.

Veckan före midsommar spenderades i Ljungskile, på folkhögskolan där. Musikveckan 15-18 juni 2009. Mitt val av instrument föll på marimba, av den enkla anledning att jag fick reda på kursen av marimbaisten Daniel Berg (se föregående inlägg).

Jag har köpt härliga marimba- och vibraklubbor, jag skrev två nya verk under loppet av ett dygn (det första på kursen) och jag har träffat många trevliga människor.

Och som ni kommer ser nedan, en kändis - Calle från Sveriges Svenskaste Jobb (STF).

För övrigt har min midsommar varit alldeles utmärkt, med sill i massor, bröder, svägerska, fästmö och brorson samt det härligt roliga bönspelet Bohnanza!

Ljungskile folkhögskola - Västkustgården

Fr. v: Daniel Berg, Adam, ?, Viktor, Miki Campins
Marimbaist? Slagverkare? Kolla här:
http://www.marimbaart.se/
Daniel Berg
Miki Campins

Kursdeltagare och lärare.

Slagverkare, fr.v: Tille, Martin, Adam,
Daniel, Viktor, Robert

Så här var det förstås egentligen...

Och här har vi kändisen och jag. Foto: Filip.
Läs om Calles resa på följande blogg:
http://www.sverigessvenskastejobb.se/

Läs om mitt möte med honom här:
http://www.svenskaturistforeningen.se/sv/ssj/sverigessvenskastejobb/stfturist/Krister/

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)