Sidor

söndag 7 december 2008

Julbordet - och lutfisk

Det blev en jättebra kväll efter en jättebra eftermiddag igår. Underbart!

Jag, Emelie och Magnus gick på Jul på Liseberg under eftermiddagen, och det var härligt mycket folk, fantastiska små hytter med allt från mössor till korvar. Vi drack Vahlrona-choklad med vispgrädde. Mmm!

Det var lite kallt, och det var ganska skönt att sätta sig på spårvagnen strax efter 17, efter att ha sagt hej och tack till Magnus. Vi gick av vid Lilla Bommen 10 minuter senare.

Sedan gick vi mot operan, men vek av åt höger. Vi kom till Lilla Bommens hamn, och vi gick utmed båtarna där. Innan vi kom fram träffade vi Idas föräldrar (Ida = Emelies fd kombo), och vi pratade lite med dem. De skulle på operan, så vad de gjorde på kajen samtidigt som vi var en ren slump.

Sedan kom vi fram till M/S Lasse Dahlquist, och där berättade jag för Emelie vad vi skulle göra: vi skulle gå på båten och glida runt i Göteborgs skärgård medan vi åt havsinspirerat julbord med inslag av vilt.

Och det var vad vi gjorde också. Det var jättemysigt och väldigt gott, och tyvärr åt vi båda alldeles för mycket. Själv mådde jag illa ett bra tag innan vi landade, och magen var riktigt tung långt in på nästa dag - men det var det värt!

Och Emelie var jättelycklig. Det mesta var suveränt.

Och idag har inte varit mycket sämre, tycker inte jag. Inte förrän Emelie var tvungen att åka. Men inte förrän hon fått mat - och jag lagade lutfisk idag, vilket jag aldrig gjort tidigare. Det blev gott.

Allt som allt - en härligt fantastisk och julig helg tillsammans med den jag älskar mest i hela världen - min älskade Emelie.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)