Sidor

torsdag 11 december 2008

Brev till Jultomten och Hedens isbana

Måste bara få citera några underbara saker från ett par tidningar. Det ena är från Metro 10/12, det andra från GP 11/12.

Enligt Metro 10/12 skickar tusentals barn brev till tomten i Tomteboda. Här citerar jag från Metro Minnas och Axels brev från förra året:

Minna, 8 år
    Jag vill järna ha din autograf? Men om du inte kan den så måste du inte.

    Jag önskar mig bökerna Lasse-Majas dektetiv-mysteriet och kanin godis till min kanin som hetter Mango & Lego. Hur monga tomtemisar har du?

    Jag tror på dej tomten.
Axel, 12 år
    Hej tomten!

    Håpas du inte är för stressad inför julen. För om du inte är stressad så har vi någonting gemensamt. Här är några frågor som jag undrar över:

    Hur kan du bygga en radiostyrd bil utan utbildning? Jag tror på gud men inte på dig... tycker du jag ska sluta tro på gud och börja tro på dig i stället? Förra året när du var hos oss varför hade du gummiband runt öronen då? Och nu till det sista hur julen komer? Hur kan den bara komma? Hur kan den bara komma så där?

    Det var mina frågor... Hejdå Jultomten! Håpas vi ses snart puss och kram skumbanan!

    PS. Jag älskar Juleskum. DS
Göteborgs Heden har fått en isbana. Nu ska den namnges. Så här tycker en del av läsarna i GöteborgsPosten att den ska heta:

Iscentrum
Uttalas enkelt som icentrum. Stiligt
Glidar'n

Kanans land
ligger ju intill Hedendomen också...
Peter

Kort och bra
Snabbisen.
Mr Spook

Ett bra förslag
Den som kom med förslaget Exercisen borde få ett pris. Bättre än så blir det inte.
Jaså

Krisbanan
Mot bakgrund av alla uppsägningar på Volvo m fl och finanskrisen i övrigt i Göteborg.
Jenny

GaICE
Joppe

Sluta med namnlekar och börja jobba!!!
Varför i h-e ska allting döpas till något som anspelar på den dåliga göteborska humorn? Är alla inläggen skrivna av varslande Volvoiter som inte har något bättre för sig?
Danne

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)