Sidor

fredag 19 december 2008

Anställningsintervju

Sista kvällen innan jul i Göteborg. Och på måndag är det dags för min första riktiga anställningsintervju!

Jag ska försöka fatta mig kort. Klockan är ganska mycket och jag behöver nog komma i säng, trots allt.

Det har hänt mycket de senaste dagarna. Konfliktarbetet har gått fort framåt och vi har egentligen bara kvar att skapa en fantastisk redovisning - rapporten är klar. Klippet nedan är från sista dagen.

Jag ska på anställningsintervju på måndag, i Landsbro, Vetlanda kommun. Jag har tillochmed kunnat boka mig för en etta, 500 meter från skolan, så om jag får jobbet knäpper jag med fingrarna och har en lägenhet!

Jag har ett annat jobb på gång om jag inte skulle få det här, i Nybro. Det startar vecka 8. Ett tredje alternativ vore ett eventuellt vikariat från april till midsommar.

Jag kan alltså antingen börja jobba 7e januari, vecka 8 eller i april. Oavsett är jag tämligen nervös inför både anställningsintervju och arbete!

Idag var jag inne i stan och träffade Magnus. Vi tittade på julfilm på Götaplatsen, såg unga isdansare i Bältesspännarparken och åt hamburgare på Vasaplatsen medan vi båda talade om våra respektive orosmoment under våren. Skönt att ha någon att prata med om sådana saker, som förstår. Du är härlig, Magnus.

Synd att vi inte kunde träffas ikväll, Millan. Mellandagarna, kanske? Jag ger inte upp :)

Imorgon åker jag hem till Gulleryd. På eftermiddagen bjuds jag med på Musik i julbrådskan i Gislaveds aula med Gislaveds Orkesterförening. På söndag blir det julmys med mor, lillebror samt storebror, svägerska och brorson. Härligt. Och på måndag är det dags - anställningsintervju och visning av lägenhet i Landsbro. Ska besöka Landsbro berömda pizzeria (i alla fall om man får tro de fem recensionerna på Eniro.se).

Jag hör nog av mig innan jul här på bloggen - det här är trots allt mitt sätt att höra av mig till vänner och bekanta (och intresserade). Jag är ju som ni märker inte jättebra på att höra av mig via telefon och brev. Eller ens mejl. Men jag är glad att det finns några som står ut med det!

I följande video kan ni ju fundera på om vi verkligen hade så bra koll mot slutet, med tanke på konversationen i bakgrunden medan ni följer den härliga dispositionen i vår underbara tankekarta som sedan blir diskussionen i vår rapport.


I filmen medverkar, in order of appereance:
Jannike, Carina, David och Tille


Tack för att jag fick er tillåtelse att lägga ut den här filmen på internet
och för att ni hjälpte till att göra
den sista tiden på universitetet
så fantastiskt bra och rolig.

Jag kommer sakna er!
Lycka till allihop!
Remember - the truth is out there!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till med jobbintervjuerna!!! hoppas du hittar nått jobb i vxjö åså! kramkram o god jul påre!

Anonym sa...

Stort lycka till med intervjun! Hoppas att den går bra, vet hur jobbigt det kan kännas...

Många kramar och God jul!

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)