Sidor

söndag 8 november 2009

Kortvarig glädje

Jag hade datorn på i totalt en timme, kanske två. Sen hänger den sig och går återigen inte att starta.

Igår kväll funkade den som vanligt hela kvällen. Idag satte jag på den efter en fantastisk dag med Emelie. Jag fixade frukost på säng, vi har handlat och vi har lagat god mat och sett på underhållande tv, och bara tagit det lugnt.

Så var det dags. Mina sista race mot bossen Razor i racerspelet Need for speed Most Wanted. Emelie satt bredvid och hejade. Jag klarade två av banorna i första, två i andra. Jag var på väg att vinna femte och sista banan, när spelet hängde sig.

Det hjälpte inte med tangentkombinationer, så tillslut var jag tvungen att trycka på Resetknappen. Och då var vi plötsligt tillbaka på ruta ett. Datorn går igång, men kommer inte ens till DOS! Det händer - ingenting. Mer än att fläktarna går igång, drar upp på max och sedan stannar av och står och brummar beskedligt.

Den väntar på något. Men den får inga besked.

Igår startade den bara sådär och påstod att överklockningen fallerat såpass många gånger att den raderat överklockningen och återgått till normal hastighet. Då kom vi in i Setup och märkte att datorn inte heller hittade hårddisken med Vista. Det krävdes en ganska bra nedmontering av chassi och hårddisk för att rätta till det problemet, men sen funkade ju datorn! Varför slutade den fungera igen?!?

Vad fan är problemet?!?!?

Så vad ska jag göra nu? Jag får åka till Nybro imorgon, ringa Caspus PC i Växjö och fråga om de gör hembesök utanför campus. Gör dem det får jag be dem komma nån tid då Emelie är hemma, för jag kommer hem för sent på kvällarna för att hinna, och jag åker för tidigt på morgonen.

Det kommer kosta pengar och tid och energi. Önskar jag hade sluppit detta tills Venlafaxinet hade börjat verka lite mer...

Jag är så förbannad på dessa datorer från helvetet!

/ Tille

1 kommentar:

David Svensson sa...

Tråkigt att höra. Du känner väl till ordspråket: Get a Mac. Cry once.

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)