Sidor

tisdag 3 november 2009

Dag sex

Gäspattackerna har varit intensiva idag. Men jag har sluppit huvudvärk, i alla fall.

Och jag har inte varit så trött heller.

Hade ytterligare två samtal med två elever i svenska idag. En av dem klämde fram att han ville skriva en bok, så jag sa "varför inte". Nu ska han ha det som biprojekt vid sidan av övriga svenskan.

Funderar på att starta en liten skrivarstuga 15 minuter före eller efter torsdagslektionen. De i klassen jag har som vill får komma och plugga svenska eller skriva vad de vill då. De som önskar kan också läsa upp sina verk, och åhörarna får kanske kommentera. Men vi får se.

Just nu håller jag på med ett nytt projekt - jag måste fylla upp min tjänst så mycket det går med nya elever i kulturskolan. Ikväll fick jag in en, men en annan hade ångrat sig. Det var en tjej som hade uttalat en önskan att få spela, och jag har bara killar att undervisa, så jag såg fram emot att få in henne i mitt schema.

Det var tråkigt att hon hade ångrat sig.

Detta är andra kvällen i rad som vi kommer i säng för sent. Illa. Och jag har ju långa dagar.

Jag måste gå och duscha nu.

Imorgon börjar Nybro Slagverksensemble!

/ Tille

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)