Sidor

lördag 7 november 2009

Datorn funkar igen!

Veckan har gått bra, trots att jag inte haft någon egen dator att använda. Nu har jag det igen, och jag är verkligen superlättad! Tur man har snälla och kompetenta vänner!

Arbetsveckan har gått ovanligt bra, men jag har fått lida lite av det. Igår och idag har jag varit mycket trött och ganska deppad, omotiverad och, rent ut sagt, lat. Emelie får tåla alldeles för mycket.

Men ikväll kom en gemensam kompis till oss på besök, en datorkompetent och otroligt empatisk, jordnära och rolig man i sina bästa år. Jag och han satte oss ner med datorn.

Datorn märkte väl att det var någon kompetent person i närheten, återställde överklockningen och startade. För det var "datortrimningen" som var problemet. Den funkade inte som den skulle, och datorn funkade därför inte.

Vi var tvungna att leta upp ett annat tangentbord (tack Emelie för att du hittade det), starta om datorn ett antal gånger, skruva isär och plocka bort delar av chassit, ta ut en hårddisk och skruva av höljet, sätta dit en sladd och montera ihop alltihop igen. Sedan funkade datorn som vanligt. Med den skillnaden att den inte längre är överklockad.

Jag ska testa Need for speed Most wanted först imorgon, hade jag tänkt.

När vi äntligen fått igång datorn (en stoooor lättnad, eftersom jag var rädd att det skulle vara ett större problem, t.ex. en söndrig kabel, trasigt minne eller kanske t.o.m. moderkortet) satte vi oss vid matbordet och åt Emelies nybakade och goda morotsbröd (receptet hittar du i UnderbaraClaras blogg). Och hade allmänt supermysigt.

Slutligen spelade vi en omgång Carcassonne. Jag ska väl låta bli att tala om resultatet, särskilt som jag förlorade med ganska mycket... De lyckades komma på samma poäng - 123 - medan jag var ytterst nära men ändå inte klarade att komma över ens 100p. Jag fick 99!

Vissa har reagerat på några kommentarer i min blogg. Till er som oroar er över mig - gör inte det. Jag bryr mig inte. Jag kan t.o.m. anse det en aning komiskt, både kommentarerna som innehåll och kommentarerna som sådana.

Däremot kan jag vara lite orolig för att liknande kommentarer huserar i andras bloggar som författas av människor som tar illa vid sig. Dock är det fortfarande så att den som ger sig in i bloggleken får allt bloggleken tåla. Jag vet att det finns de som läser och kommenterar av andra anledningar än de flesta människor gör. Det får man helt enkelt ta. Jag ger mig inte in i några diskussioner med personer jag inte vill diskutera med. Och den som startar en blogg måste vara medveten om den stora variation av människor som läser och kommenterar bloggar.

Det är ju trevligt i alla fall att folk läser min blogg!

Trevlig helg, allihop!

/ Tille

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)