Sidor

måndag 14 juli 2008

Regn på sommaren - klimatet stabiliserat

Solen lyser och jag har planerat en tur med cykeln idag. Men jag får nog ta med regnkläder, för man vet aldrig.

Den här sommaren har det varit ett väldigt ostabilt väder, särskilt de senaste dagarna. Men, som de sa på radion att skvallertidningarna kunde ha skrivit som rubrik: "Regn på sommaren - klimatet stabiliserat".

Även om jag inte fått något jobb, har jag haft fullt upp. Jag försöker skriva på min bok, jag har hjälpt min storebror och hans höggravida hustru att flytta till Nissafors (gamla prästgården mellan skolan och kyrkan, med ett rejäl arkivrum med kassaskåpsdörr i gamla pastorsexpeditionen, och en rejäl samlingslokal i källaren), jag har spenderat en vecka i Borås hos Emelie och jag försöker också rensa i mammas förråd bland mina papper och prylar som är sparade sen flera år tillbaka.

Så jag har mycket att göra, och har en del planerat, till exempel Paintball för första gången i mitt liv. Detta tillsammans med Emelies kusin och pojkvän och deras vänner och bekanta (som jag aldrig träffat - fast jag kommer ju förhoppningsvis göra det nu, flera gånger om).

Jag tar av mina sparpengar (tack och lov att jag hade lite sånt) för att klara sommaren. Tur att jag bara har en termin kvar och att jag sedan ska börja jobba och tjäna lite pengar. Annars hade det varit kris.

Risken finns (ja, jag kallar det en risk) att jag får jobb om en eller två veckor. Som det är nu känns det som att jag inte vill ha ett jobb - jag har så mycket annat för mig. Jag skulle mycket väl kunna vara ledig året runt och ändå ha massor för mig, känns det som. Men får jag ett jobb i slutet av sommaren, ja, då får jag nog ta det, pga pengarna. Men det skulle inte vara så kul att inte kunna jobba med boken, musiken och förrådet på samma sätt som jag gör nu.

Letar för tillfället efter information om tondövhet, men det är inte det lättaste. Behöver informationen till min bok. Nåja, det får gå ändå.

Grattis till Sara och Emil! Att du var höggravid med bara tre veckor kvar, det fick jag reda på först i lördags! Tänka sig, vad chockad jag blev. Eftersom jag håller på med boken om livet på folkhögskolan så mycket att världarna, då och nu, krockar, blev det ändå mer förvirrat när jag tänkte på Sara som 17-åring och som höggravid 24-åring!

Nåja, dags att fortsätta söka på internet och jobba för allt jag ska göra idag.

Fortsatt trevlig sommar så länge!

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)