Sidor

fredag 26 november 2010

Det bådar gott

Jag har fastnat i tredje satsen.

Jag kommer nog loss i helgen. En Presto-sats. Nej, inte Pesto. Presto. Det betyder snabbt. Till och med mycket snabbt. Det är blåskvintetten Baudelaire - Klockan jag pratar om.

Är dock lite förkyld, tror jag, och därmed extra trött. Det är då svårt att både tänka och känna om det man har skrivit funkar.

Timo Maas
I övrigt har jag hittat Timo Maas (engelsk Wikipedia), tack vare Youtube. Någon hade med Help Me - feat. Kelis i ett klipp, och jag sökte på Spotify. Låten är den första på Timo Maas skiva Loud från 2002, och är en technotrancelåt med häftigt groove. Väl komponerad. Tycker jag.

Har alldeles strax lyssnat igenom hela Loud, och visst, det är sköna groove och jag gillar det minimalistiska. Men till och med jag håller på att tröttna. Inte så att det inte går att lyssna igenom hela skivan - det finns långt mycket värre plattor. Men liiiite tjatigt blir det i längden.

Kommer nog lyssna igenom Pictures också nån gång, från 2005, men inte ikväll. Klockan är mycket och jag måste i säng.

Jag sov förresten hela förra natten helt utan tabletter. Och jag sov ganska gott! Det bådar gott.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)