Sidor

tisdag 23 november 2010

Delicious

Den första satsen är nog så gott som klar.

Det är träblåskvintetten jag pratar om. Det är en mycket kort sats, där det enda som händer är att temat för Klockan presenteras. Nästa sats kommer vara en lento, och jag funderar på en-tre satser till, beroende på hur det känns. Följande lento-sats kommer nog syfta på ordet och uppmaningen Minns i Baudelaires dikt (se förra inlägget).

Now for something completely different
I natt, när jag försökte sova, hörde jag ett svagt mumlande från min hustru som snart blev tydligt tal. Med barnslig och glad röst sa hon:

- Delicious. Hihihi. Delicious. Hihihi. Jag kan!

Sen vände hon sig mot mig och försökte klappa på mig. Jag sa:

- Vad drömde du nu?

- Förstod du inte det, sa hon, fortfarande barnsligt och glatt, jag pratade!

Det är kul att vara gift med min fru!

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)