Sidor

söndag 24 januari 2010

Kyrkobesök och brödbak

En bra start, en bra dag.

Förmiddag

Nu sitter jag och Emelie på Askelyckans konditori i centrala Växjö. Det blir en chokladbiskvi med en liten päron-Mer för min del.

Vi har varit på gudstjänst i Växjö Domkyrka, något vi ångrade i förväg när vi vaknade av väckarklockan i morse. Men vi kom på bättre tankar, och tur var det.

I första hand gick vi för att jag ville se och höra Carina Samuelsson predika. Carina var skolpräst på folkhögskolan St Sigfrids i Växjö när jag gick där, och vi kom mycket bra överens. Sen dess har hon alltså fått arbete i ett något större kyrkorum (ja, rent fysiskt, alltså), och nu ville jag få möjlighet att lyssna igen.

Och det var skönt att få lyssna. Carina är nog den präst jag känner mig tryggast med. Hon är jordnära och varm i sitt sätt att tro, och predikan var inspirerande. Det kändes att hon litade på det hon sa - att tron kan flytta berg.

Idag ska jag och Emelie planera inbjudningskort och bestämma en helg för värdparen att komma hit för en första planeringsträff. Så mycket kan jag nog avslöja att vi ska ha två värdpar. Helst skulle jag ju vilja avslöja allt för alla - det är ju så roligt! Men det är roligt med hemlisar också.

Nu ska jag inte låta varken min biskvi eller Emelie vänta längre!

Eftermiddag
En bra start gör chansen för en bra dag större. Vi har inte gjort så mycket mer än lagat mat och ätit, och min älskade mormor ringde och pratade en stund. Det ska diskas och läsas högt ur Sagan om ringen, sedan ska vi baka. Jag ska baka bröd, och Emelie ska baka banankaka.

Imorgon börjar en ny dag.

Min hemsida är förbättrad (enligt mig själv). Mindre text, mer information. Och jag ska försöka förbättra mer så småningom, men en sak i taget.

Kom gärna med kommentarer: http://mrtille.webgain.se/

/ Tille

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)