Sidor

lördag 3 januari 2009

Nytt år och skridskor

God fortsättning på det nya året!

Mitt år har startat bra. För det första fick jag tillbringa tolvslaget med min älskade Emelie, och se fina fyrverkerier över Borås stad från Brämhult. Stackars Kirsti (uttalas Kishti), Emelies syster och mans hund, var så panikslagen över alla fyrverkerier att hon kissade på sig i Emelies föräldras sovrum. Hon har haft mycket svårt för att vara ute i Brämhult medan de smällt fyrverkerier där.

Fick skjuts av Emelie och hennes mamma till Nissafors igår, 2a januari. Sen åkte Emelie och mamman vidare till Växjö.

Igår, den 2a januari 2009, fyllde min morfar, Martin Magnusson, 90 år! Den 16e januari 2009 fyller min mormor, Eva Magnusson, 85 år. De firades igår med pompa och ståt med en överraskningsfest. Inbjudna var en del släktingar som ordnade festen, och en massa goda vänner till Eva och Martin. Det bjöds på smörgåstårta, kaffe och chokladkaka, samt diktläsning och musik. Det hela var mycket lyckat, och alla hade tårar i ögonen av tacksamhet flera gånger under kvällen. Min mormor och morfar är underbara människor, och det märks på de fantastiska tal, dikter och spontana ord som forsade fram från alla håll under kvällen.

Och jag är så fantastiskt tacksam mot mina morföräldrar. De har verkligen betytt jättemycket för mig, och gör det fortfarande, förhoppningsvis många år till.

Jag stannade över natt hos min bror, svägerska och brorson. Fabian var förkyld men på bättringsvägen, men tyvärr insjuknade Monika i en kraftig magsjuka under natten. Jag knackar på mitt huvud (tar i trä) och äter vitpepparkorn, så jag hoppas jag klarar mig.

Idag har jag åkt skridskor i Gräfthult med mina bröder och tre barndomskompisar till oss. Jag var minst och svagast, samt mest ovan vid skridskor och klubba, så även om vi hela tiden bytte lag var jag alltid med i det förlorande laget. Visst svider det lite, man känner sig lite skyldig och sämre, men det var ganska kul i övrigt. Jag blev i alla fall lite bättre mot slutet, när jag inte blev panikslagen varje gång bandybollen kom en meter ifrån mig :)

Jag känner att jag kommer få världens träningsvärk av det här, men det är ju tecken på att man faktiskt rört på sig ordentligt. Ikväll ska jag ta det lugnt, och imorgon åker jag kanske tillbaka till Göteborg. Det är dags att sikta in sig på 12e, 14e och 16e januari: anställningsintervju, slutredovisning och examenshögtid. Efter det är det bara anmälan till Arbetsförmedlingen och A-kassan jag behöver tänka på.

Nu ska jag umgås med min brorson lite till innan de åker hem till Nissafors.

1 kommentar:

David Svensson sa...

Det verkar vara många som har provat på skridskor nu efter nyår. Kul!

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)