Sidor

lördag 16 februari 2013

Varför skulle jag jobba med musik?

Jag har ME och borde väl ägna mig åt att ta hand om min sjukdom? Varför går jag då en kurs i Frilans för att kunna hålla igång mitt företag, som är väl en nog så jobbig sysselsättning?

Ta en titt och lyssna på det här videoklippet:


Läs den här kommentaren jag hittade under klippet:
You guys changed me. I never believed in miracles. I'm a cutter, and your music always helps me relax and think twice if I should cut. Thank you! Never stop creating music! 
(översatt för icke engelskspråkiga: Ni har förändrat mig. Jag trodde inte på mirakel. Jag skär mig själv, och er musik hjälper mig att slappna av och tänka en gång till innan jag skär mig. Tack! Sluta aldrig skapa musik!)
Jag har ingen övermodig tro på att jag räddar världen när jag komponerar eller spelar musik.

Men jag tror på musiken och dess helande kraft. Både för mig själv och för andra.

Det är en tuff bransch, men jag hoppas att det i slutändan är värt det.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)