Sidor

söndag 9 augusti 2009

Färden går mot Växjö...

Sista sommardagen i Gulleryd innan jobbet tar vid. Imorgon åker jag och Emelie till Växjö.

Jag och lillebror spelade sista kyrkospelningen för sommaren i Bosebo idag vid elva. Det var en 45 minuters gudstjänst för fyra församlingsmedlemmar. Vi var fler som jobbade i kyrkan än som besökte den - fem. Emelie jämnade ut det lite genom att varken vara församlingsmedlem eller anställd.


Det var flera fina psalmer vi spelade - psalm 21 (Måne och sol), psalm 1 (Gud vi lovar dig), och psalm 289 (Guds kärlek är som stranden), t.ex.

Dagen som förlöpt har varit sommarsolig och inte för varm - ändå blev det åska i eftermiddag. Storebror var ute med brorsonen Fabian. Mina bröder hjälptes åt att byta batteri i lillebrors bil och göra den fin, så han kan sälja den nån gång. Nån som är intresserad av en guldfärgad (ljusbrun) Mitsubishi Carisma -00? Den är ganska fräsch, faktiskt. Hade jag haft råd kanske jag hade köpt den själv.

Jag har försökt packa en del, men det har gått trögt. Det gör det när man är väldigt trött.

Dels lider jag fortfarande av efterverkningarna av fredagens migrän och den nattens svårighet att somna (slocknade inte förrän efter två på natten). Dels var det min mosters 60-årsfest igår kväll, och min mage krånglade en hel del, förutom att det blev sent.

Så jag vaknade utvilad och med en känsla av produktivitet i fredags, för en gångs skull. Senast jag gjorde det var många månader sedan. Tack vare migränen, insomningsbesväret och magkrånglet är jag tillbaka på noll. Nej, inte riktigt - produktivitetskänslan finns faktiskt kvar, åtminstone lite grann. Det svåra är att göra något av det, när man är fruktansvärt trött.

Jag hoppas på en positiv förändring när jag får flytta till Växjö på allvar, bo med Emelie och jobba, komma in i vanor och rutiner som gör det lättare att planera in, och genomföra, träning. Något av det första jag ska göra när vi fått igång internet i lägenheten är att anmäla mig till Göteborgsvarvet. Storebror och svägerskan var med i år, de sprang på runt 2:30. Om jag klarar det vet jag inte, men jag ska anmäla mig i år och försöka komma runt, i alla fall.

Eventuellt får jag skjuts med en kollega, som nämnt att hon också skulle vilja springa (om hon inte redan hade gjort det, minns inte detta riktigt).

Min vän Thomas har börjat blogga. Det är kul. Spana in hans blogg här: http://thomasdotblog.blogspot.com/
Det var också bra att han började med det, för då fick jag veta att han är nyförlovad och tänker gifta sig nästa år - samma sommar som jag och Emelie planerat. Vi får försöka se till att vi inte planerar samma datum. Det skulle vara lite dumt, eftersom jag misstänker att vi båda skulle bjuda varandra med respektive på våra respektive bröllop, och dessutom planerar att bjuda många gemensamma vänner. Skulle vara lite dumt om de (ni) var tvungna att välja mellan mig och Thomas!

Vet ni, det finns inget bättre än att titta upp från datorn och titta rakt upp i stjärnorna. Stjärnorna som tillhör Emelies underbara ögon!

Emelie kom hit igår eftermiddag, strax innan vi åkte på 60-årsfesten (hon orkade!). Det är ljuvligt att få vara med henne igen, särskilt när man vet att nu är det för en lång tid framöver.

En lång tid framöver, förutom tiden jag jobbar i Nybro, vilket blir ganska mycket tid nu när jag ska jobba 100%. Det viktigaste är dock att vi bor i samma lägenhet och sover bredvid varandra i något som ska likna en dubbelsäng men egentligen bara är två sängar bredvid varandra. Om vi binder fast sängarna är det mindre risk att de åker i sär och en av oss eller båda hamnar på golvet mellan sängarna.

Det är en senare fråga. Ikväll ska vi packa ut mina grejer i bilen, och imorrn åker vi mot Växjö. Härligt!

/ Tille

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar ödmjukast för länkning från din blogg :) Ska snarast luska ut hur man gör och återgälda detta. Ang. kommande bröllop har du fått ett mail.

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)