Sidor

tisdag 28 april 2009

Jobbig vecka

Helgen har varit mycket bra, med grill, besök och shopping. Men veckan som kommer känns motig.

I fredags åkte vi till stan, shoppade och skrev lägenhetskontrakt. I lördags åkte vi till Samarkand och handlade igen. På söndagen grillade jag en flintastek medan Emelie gjorde en gudomligt god potatissallad, och på eftermiddagen/kvällen kom Alfrida på besök. Vi åt tacopaj och såg Liftarens Guide till Galaxen (Don't Panic). Mycket trevligt.

Ryggen gör dock fortfarande ont, och värktabletterna gör mig trött, liksom värken, förstås. Det känns motigt att åka till jobbet, för jag är rädd att jag inte ska orka med att kontrollera mina pedagogiska krafter. Tröttheten - min kryptonit.

Mina pengar har försvunnit också, i form av återbetalningar av skulder m.m. Och problemet är att om jag betalar tillbaka skulderna för fort har jag inga pengar för resten av månaden och måste låna igen. Tur att jag har en snäll flickvän och en snäll mamma, som inte kräver några räntor.

Otroligt att hon som student och lever på CSN har nästan hela sitt bidrag kvar när månaden är slut, och jag, som jobbar och får 73% mer i lön, har inga pengar kvar. Kan ju förvisso bero på att jag lånat och lämnar tillbaka alla mina pengar till Emelie...

Ikväll ska jag gå på mitt första möte någonsin med Viktväktarna (sidan kan inte öppnas i Firefox). Känns både bra och uselt på samma gång. Jag har jobbat med Viktväktarmat förut och det har då gått riktigt bra. Men jag har gjort det ensam, och i längden funkade inte det. Senast jag använde Viktväktarmat gick jag ner åtta kilo. Sen kom jul och nyår, och ett halvår senare hade jag gått upp nio kilo. Sen dess har jag hyst stora tvivel till mig själv och mina möjligheter att gå ner i vikt och behålla en målvikt.

Så jag är ganska orolig för att ett medlemskap i Viktväktarna kommer vara slöseri med pengar, men jag måste investera i min egen hälsa på något sätt, och de föregående investeringarna har ju lett till bra saker, även om jag inte kunnat behålla allt jag fått mig till del.

Nu måste jag till jobbet. (Jag håller fortfarande på att skriva plugget/skolan, jag måste nog vänja mig av vid det - även om det inte är helt fel: jag jobbar ju faktiskt på en skola).

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)