Sidor

torsdag 9 april 2009

Glad Påsk!

Ägg, gul färg och kycklingar. Nu är det påsk!

För min del börjar påsklovet först på tisdag på allvar, för jag jobbar ju inte på fredagar i vilket fall som helst, och måndag är en röd dag. Men det känns ändå som att lovet börjar imorgon.

Jag ska fatta mig ganska kort, för klockan är mycket, jag är grymt trött och dessutom lite stressad - jag packar en del ikväll för att det inte ska bli så mycket imorgon.

Imorgon bitti åker jag från lägenheten 8:30 med buss till stan, och därifrån tar jag tåg 9:06 till Borås kl 11. Jag ska få träffa min älskling igen, underbart! Jag har saknat henne väldigt mycket, veckan har inte gått så bra som den har gjort tidigare när hon var här också.

Vi ska fira påsk i Lidköping och Borås, som det ser ut nu. Jag vet inte riktigt alla planer, men jag hänger med på vadsomhelst, i stort sett, bara jag får vara med Emelie!

Jag hoppas också att mitt ryggont ska gå över om jag får spendera lite tid med Emelie. Jag har nog spelat lite för mycket trummor på sistone, faktiskt.

Sanningen är att jag inte är van vid att öva så mycket som jag gjort, och jag har även övat sådant jag inte haft muskler för, som t.ex. snabb och mycket bastrumma, med både höger och vänster fot. Jag sitter otroligt mycket bakom ett trumset och spelar, oavsett om det är svårt eller lätt (för mig, inte för eleven - för eleven är faktiskt det mesta ganska svårt). Ryggen har lite svårt för att klara av det.

Jag räknar med att övning ger färdighet och träning ger muskler, så om några veckor kommer värken försvinna, eftersom jag blir säkrare på vilka muskler jag ska använda, och de muskler som används blir starkare.

Jag ska blir bättre på att träna styrketräning och andra fysiska aktiviteter, något jag planerar tillsammans med Emelie.

Och så vidare. Godnatt. Och Glad Påsk!

1 kommentar:

Mia sa...

Helt fel kan jag inte haft om Bovary då jag plockade hem ett MVG precis, som vanligt. Sen kan inte ala hålla med mig - jag tycker han lägger ner alldeles för mycket tid på att beskriva yttre detaljer trots att bokens fokus ligger på vad som händer i deras inre. Hur du själv om Bovary?

Jag vet heller inte varför du fått uppfattningen att jag bara tittar på romkom som iaf med tanke på hur du skrev det uppenbarligen är en förolämpning. Låt mig försäkra dig att det finns en massa genres i mitt filmskåp - personligen gillar jag fransk film allra mest.

Ha de bra
Mia

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)