Sidor

tisdag 3 februari 2009

Andra fasen över

Den stora flytten från Göteborg är fullkomlig. Nycklarna har jag inte längre i min ägo, och lägenheten behöver jag inte längre betala för. Nu, efter några dagars mindre aktiviteter, skall tidvattnet vända och den nya boken påbörjas. Nu flyttar jag till Emelie i Växjö.

I mitten av förra veckan begav jag och mamma oss till Göteborg. Vi städade lägenheten och jag lämnade igen alla nycklar och kort. Kvar lämnade vi toarulle och lampa i stora rummet. Lampan som mamma köpte och sedan gjorde en egen skärm till när huset i Ryd, mitt barndomshus, stod färdigt 1977.

Att lämna saker bakom sig som tillhör dåtiden är något jag börjat lära mig. Något jag insett vara viktigt. För när vi lämnade lägenheten och Göteborg märkte jag att jag blev ledsen när jag tänkte på lägenheten och Göteborg och allt som varit. Det var sorgligt att lämna. Samtidigt upptäckte jag den stora kontrasten då jag såg framåt på det som låg framför: jobbet, flytta ihop med Emelie, alla utmaningar.

Och det slog mig att det är bättre att se framåt med hopp på de val som ännu inte är gjorda, de val jag fortfarande kan påverka, än att titta bakåt och jämra mig över de val jag gjort som inte blev bra och som jag aldrig kan göra om.

Under helgen har jag flyttat stora möbler, cykeln, några lådor och några kassar till Emelie i Växjö. Idag åker jag tåg till Emelie för att inleda den tredje fasen: flytten till Växjö, vilket innebär att jag och Emelie äntligen flyttar ihop!

Jag åker om fem minuter, vilket innebär att jag måste knyta ihop säcken för den här gången. Mer info kommer, för jag har mer att berätta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Väntar med spänning på fortsättningen! Lycka till med fas tre!

Hälsningar från Karola på Åland

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)