Sidor

fredag 6 februari 2009

Jag är hemma

Jag vaknade imorse och insåg att jag inte längre behövde åka hem från Emelie. Att när jag vaknar hos henne, bredvid henne, i min säng, som står bredvid hennes säng, då är jag hemma.

Jag behöver inte åka hem, för jag är hemma. Och det känns skönt att vara i Växjö igen. På pappret är inte allt klart - jag har inte adressändrat än och vi har inte sagt till bovärden att jag flyttar in här, men det ska ordnas så småningom, senast nästa vecka.

I nästa vecka ska det auskulteras på jobbet. Min företrädare jobbar tisdag (10:45-18:30), onsdag (12:30-18:00) och torsdag (9:30-17:30), så det blir en tuff vecka. (Kan jag med och fråga om jag kan få anställas redan den veckan och alltså få betalt för auskultationen? Jag menar, på sätt och vis börjar jag ju jobba redan då.)

Nu ska jag borsta gaddarna och ta mediciner. Sen ska jag börja bära ner mina lådor till förrådet och diska, innan jag åker in till stan och äter lunch med Emelie, som är på VFU under förmiddagen. Vi kanske går till Pasta-baren bredvid Musikbörsen. Det hoppas jag fortfarande är lika gott som för fem-sex år sen.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du känner dig hemma så tidigt. själv har jag aldrig haft ett problem med det, utan jag är hemma där mina skor står. Helt enkelt! *ler*

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)