Sidor

tisdag 15 december 2009

Snart jullov!

Två dagar avklarade, tre dagar kvar innan jag får jullov. Förhoppningsvis.

Det kan bli ytterligare en dag, om jag inte hinner färdigt med mina uppdrag den här veckan. Men jag tror det löser sig. Ett par dagar då jag åker till Nybro tidigare än jag brukar så har jag nog mitt på det torra och kan stanna hemma måndag och tisdag vecka 52.

Idag träffade jag en kändis på tåget hem från jobbet, i alla fall kändis på Öland: Per Lublin, lokalpolitiker och tecknare. Han tecknade av mig. När jag känner för det kanske jag lägger ut bilden på min blogg.

Jag har också fått tips om en bra slagverksgrupp, en svensk dylik till på köpet: Komodo. Nedan får ni ett par exempel. Gillar framförallt Trumsetet!

Jag mår bra, särskilt med tanke på jullovet som snart står för dörren. De senaste veckorna har varit jobbiga, så jag hoppas jag hinner vila ut lite från jobbet innan våren drar igång igen. Jag får försöka planera våren lite bättre, så kanske det inte blir lika jobbigt.

Idag kom ju snön! Hurra! Det blir lite krångligare att cykla till och från stationerna i Växjö och Nybro, men strunt samma - det blir ljusare och kylan är mer uthärdlig när det är mycket snö! Och snö är ju så himla mysigt - inte sant?

Jag kanske skriver innan julafton. Vem vet? Håll utkik! :)


Slagverksgruppen Komodo framför deras verk Trumsetet


Komodo och Generalen

1 kommentar:

Karin Nilsson sa...

japp komodo är bra! sebastian ring som är med där har gjort en hel del annat bra med. för övrigt är det första gången jag skriver här.. hejs!

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)