Sidor

måndag 14 januari 2008

God fortsättning


Christians blogg 2008-01-14
Ljudblogg: God fortsättning
http://mrtille.blogspot.com


God fortsättning på det nya året.

Jag har lite tid att skriva, så jag ville bara skriva en rad för att bevisa att jag fortfarande lever och har hälsan.

Jag blev klar med mitt fördjupningsarbete igår tidig kväll. Har sovit som en gris inatt (dvs. gott), och har lite träningsvärk idag (styrketränade igår förmiddag, första gången det här året).

Idag börjar jag med Viktväktarna igen. Mina mått mäter följande:

Vikt: 77,7kg
Midjemått: 103cm

Det är bara 1,5kg och 1cm jag ökat sen innan jul. Mitt mål är att komma ner till 70kg, och gärna runt 90 i omfång.

Strax ska jag åka till skolan för att lämna in mitt arbete. Där ska jag också få veta dels vem som ska opponera på det, dels vems arbete jag ska opponera på. Resten av veckan skall ägnas åt opponeringen. Fast, ja, inte bara.

Jag har en massa projekt på gång. Jag ska lära mig att lillstäda (städa lite grann då och då istället för att mastodontstäda en gång i halvåret), skriva två böcker (en episk fantasy-berättelse och min bok om folkhögskolan), skriva mer musik och rita lägenheter med Google Sketchup. Lägenheterna är sådana jag hittar i Växjö, dit jag ämnar flytta så småningom.

Dessutom komponerar jag ett CV, jag ska gå på anställningsintervjuseminarium, kontakta Coop Konsum och ICA Kvantum i Gislaved angående sommarjobb och jag ska leta arbete och kontakter i Växjö-området.

På torsdag kommer Emelie till Göteborg. Vi vill gå på bio och eventuellt träffa hennes kusin med pojkvän. Hon stannar över helgen och åker inte hem förrän på måndag eftermiddag. Härligt, med tanke på att jag är helt ledig den helgen, då jag står mellan två terminer! Nästa termin, språklig fördjupning 30hp, börjar inte förrän på tisdag vecka 4!

När det gäller min bokblogg, tillesbok.blogspot.com, skall jag så småningom uppdatera den, men jag måste planera böckerna något bättre innan jag gör det.

Tills nästa gång, väl mött.

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)