Sidor

onsdag 13 februari 2008

Dagen då det vände - igen

Det har hänt förr. Att en dag händer det saker som vänder livet åt ett håll man både väntat sig och inte. Men det var längesedan nu.

Var på terapi idag. Där diskuterade jag min boks vara eller inte vara, och så småningom menade terapeuten att det lät som att jag snarare var ute efter coaching.

Vi diskuterade detta, och jag har kommit fram till att jag vill ha terapeutisk coaching. Det kommer bestå av terapi som främst inriktar sig på det övermedvetna, inte det undermedvetna som är det vanligaste.

Det undermedvetna består av minnen, både tankar, bilder, känslor, men allt handlar om dåtiden.

Det övermedvetna handlar snarare om framtiden. Jag är inte helt säker på hur det ser ut däruppe, men jag vet att där finns kontakten med omvärlden, och med, vad man nu vill kalla det, den högre makten, energiernas energi eller som jag vill kalla det: Gud.

Som en parentes kan jag definiera Gud enligt Tille: Gud är punkt A och punkt B och tomrummet däremellan. Jag vet, det är ytterst förenklat, men i stort sett anser jag att det är så. Gud är Allt. Och Inget. Samtidigt. Hurra. Inte ett dugg mindre komplicerat, nej då!

Passande att jag använder ironi, eftersom vi jobbar med det i skolan nu. Mer om det senare.

Dagen då det vände - igen kallar jag inlägget. Det har som sagt hänt förr, men det var längesen. Att jobba uppåt och framåt är nytt för mig, men för första gången på mycket länge gick jag riktigt glad och uppmuntrad från terapin. Jag ser verkligen fram emot fortsättningen!

Det kommer att bli en bok. Jag jobbar på det, men jag ska snart börja arbeta mer intensivt - jag ska börja skriva på den.

Imorgon är det Alla hjärtans Dag, men Emelie kommer alldeles för sent för att vi egentligen ska kunna fira den. Så jag har ordnat med hemmalagad Alla hjärtans Dag-middag på fredag kväll istället. Säg ingenting till henne, men det blir:
  • Kokoskyckling med citron och curry
  • Kladdkaka med glass
Glad Alla hjärtans Dag!

Inga kommentarer:

Elvisthecomic.se

Elvisthecomic.se
Hur mycket är en kvinna värd? (Ser du inte vad det står? Kommentera i ett blogginlägg!)